googlea832c7264a4d8240.html יצירות של תלמידות- אורנית בר-נס סטודיו ללימודי צורפות
top of page

יצירות של תלמידות

במהלך השנים למדו אצלי תלמידות רבות. חלקן הגיעו כי רצו לצרוף בשעות הפנאי, וחלקן עסקו בצורפות כמקצוע ורצו להעמיק את הידע והיכולת או להיעזר בי לבניית קולקציה.

מבחינתי המטרות השונות איתן מגיעות התלמידות לסטודיו, אינן משנות את היחס שלי או את המידע שאעביר. אני מלמדת את הבסיס באופן אחיד וזאת כדי שכל אחת תהפוך לקוסמת במתכת ותדע לעבוד איתה בצורה נכונה, לשלוט בה ולהגיע לתוצאה הרצויה. כשמתעניינות אומרות לי בטלפון, אני לא צריכה לדעת כל כך הרבה כי הצורפות אצלי היא רק תחביב, אני נותנת כדוגמה את עולם האפייה. כשאנחנו אופות, גם אם העוגה היא רק לבני המשפחה, עדיין חשוב לנו שהיא תצא יפה וטעימה. אפייה כמו צורפות, נוצרת מתהליכים כימיים וחשוב לדעת מה עושים, כדי לעשות זאת נכון.

כשאני חושבת על התלמידות שלי לאורך השנים, קשה למצוא פרופיל אחד שמתאים לכולן. הן בגילאים שונים, משמונה עשרה ועד שישים וחמש, ממקומות שונים בארץ ומגיעות ממגוון תחומים ועיסוקים. חלקן מגיעות אליי למספר חודשים ואחרות לומדות במשך שנים. מה שמחבר ביניהן הוא הרצון ללמוד צורפות ותכונות חשובות כמו סקרנות, יכולת למידה של מיומנויות חדשות, סבלנות והתמדה, כי הלימודים לא תמיד קלים.

אני מלמדת צורפות כעשרים שנה ולא מפסיקה להתפעל מהתלמידות, מהתהליכים שהן עוברות, מהתכשיטים שהן יוצרות ומההנאה שהן גורמות לכל מי שזוכה לענוד תכשיט שלהן. בפוסט הזה אני מזמינה אותך להתרשם ממספר נשים ועבודות.


יצירות של תלמידות והנשים המוכשרות שמאחוריהן

מירי אדמוני

מירי היא אמנית זכוכית, שרצתה לשבץ את הזכוכית שיצרה בתכשיטים משלה. היא למדה אצלי בסטודיו צורפות מלימודי הבסיס ועד לליווי האישי. הסיכה שבתמונה נוצרה על ידי מירי בצורפות קלאסית, שהיא בנייה של התכשיט מחלקים שנצרפים בעבודת יד (ללא יציקה).

ניתן למצוא את התכשיטים של מירי תחת שם המותג מירי אדמוני.

סיכה מכסף משובצת בזכוכית בעלת מירקם טקסורלי
.מירי אדמוני - סיכה. חומרים: כסף 925, זכוכית

ענת שמיר

דור שלישי ליהלומנים שלמדה צורפות לפני מספר שנים ופתחה מותג משלה, ששמו ענת קאשי תכשיטים. כחלק מתוכנית הלימודים, ענת למדה גילוף מודלים בשעווה, יצקה את הטבעת בזהב לבן, ובהמשך משבץ שיבץ את היהלומים בתכשיט.

יד מחזיקה טבעת זהב לבן משובצת ביהלום שחור גדול מרכזי כשמסביבו מעגל של יהלומים קטנים
ענת שמיר - טבעת. חומרים: זהב לבן 14 קארט, יהלומים שחורים

רונית שפירא

רונית לומדת אצלי זו השנה השמינית. היא עבדה שנים כרכזת וכמורה למוזיקה במערכת החינוך, ויוצרת תכשיטים מגוונים להנאתה. את התכשיטים שהיא יוצרת, היא עונדת ובגאווה רבה.

כדי לייצר את החוליות שבשרשרת, היא עיצבה חוליה אחת בתוכנת ריינו (תוכנת תלת ממד). החוליה הודפסה בשעווה ויצקו אותה בכסף. למודל שיצקו מכסף, הכינו תבנית מגומי, ובעזרתה ייצרו את כמות השכפולים שנדרשה ליציקת שאר החוליות. לאחר מכן רונית עבדה על גימור וחיבורים ובחלק מהחוליות שובץ יהלום.

שרשרת מכסף של חוליות בצורת מרכיזה, ענודה על טורסו בצבע לבן
רונית שפירא - שרשרת. חומרים: כסף 925, יהלומים.

תמי פייפר

כשהגיעה אליי, תמי עבדה כאחות ראשית באסף הרופא במחלקה האורתופדית. היא הביאה לסטודיו מטבע זהב שעבר במשפחה בכוונה לעצב עבורו טבעת. הטבעת של תמי גולפה על ידה בשעווה והמטבע שובץ בטבעת ולא הולחם, כדי שלא לפגוע בו.

יד ענודה בטבעת חותם מכסף המשובצת במטבע זהב
תמי פייפר - טבעת. חומרים: זהב לבן 14 קראט, מטבע זהב מקורי

אילנה אקסנפלד

סטודנטית לכימיה שהגיעה ללמוד צורפות כתחביב וקיבלה הצעת נישואים במהלך הלימודים בסטודיו. הצעתי לה להכין את טבעות הנישואים בעצמה לה ולבן זוגה, וכך עשתה. את הטבעות היא יצרה מזהב, כשטבעת אחת היא גילפה בשעווה ואת השנייה צרפה.

יש מחזיקה שתי טבעות נישואין מזהב צהוב. האחת צרק ומרוקעת, השניה רחבה ומורקעת.
אילנה אקסנפלד - טבעות נישואין. חומרים: זהב צהוב 14 קראט.

רעות בן צור

רעות הגיעה אליי כצורפת לליווי אישי, במטרה לבנות קולקציה ולמכור את התכשיטים שלה, שהחליטה ליצור עם אמייל קר. היא תיכננה את המוצרים וליוויתי אותה בייצור.

כשמתכננים קולקציה מכניסים שיקולים שאינם קשורים רק לטעם האישי או לרצון אלא מכניסים פנימה חישובים של עלויות ובודקים האם ההשקעה כדאית ולמוצר יהיה ביקוש. את התהליך הזה רעות עשתה כחלק מבניית הקולקציה.


תליונים עגולים צבעוניים עם לב מוצהב במרכז. עשויים מפליז מצופהזהב ואמייל קר צבעוני (צבע: קרם, תורכיז, תכלת, סגול ואדום).
רעות בן-צור - תליונים. פליז מצופה זהב, אמייל קר. צילום: מיכאל פיש

עד כאן הפוסט הראשון שלי (כי מי יודע וייתכן שיהיו עוד), שמציג בגאווה יצירות של תלמידות שלומדות אצלי בסטודיו. מוזמנת להתרשם מתכשיטים נוספים של תלמידות ולגלות שהשמיים הם הגבול. להיכנס לשאלות ותשובות, לקרוא עוד על הסטודיו ועל התהליך הלימודי אצלי. וכמובן ליצור קשר.

מחכה לך.


bottom of page